Allerbedste nyheder i LøkkeFonden, april 2017, er offentliggørelse af de validerede resultater af DrengeAkademiet Esbjerg Kommune: Resultaterne har nu været igennem hænderne på en ekstern forsker, og de 34 drenge har faktisk klaret sig endnu bedre, end forventet. På 12 dages Akademi i Rendbjerg løftede de deres faglige niveau med hele 2,8 læringsår, og de er stadig på vej.
Et team fra henholdsvis LøkkeFonden og Esbjerg Kommune udgjorde den samlede personalehold omkring det lokale DrengeAkademi. Holdet omkring drengene var ikke i tvivl om, at drengene gennemgik en stor faglig og personlig udvikling
Men resultaterne er faktisk endnu bedre, end de første beregninger viste. Det fortæller konklusionen i en helt ny rapport ”DrengeAkademiet i Esbjerg 2016-2017 – Campprojektets resultater”, som den eksterne forsker Alexander Forbes McClellan netop har offentliggjort.

Ifølge rapporten har drengene i gennemsnit hentet 2,8 læringsår i stavning, læsning og matematik, og fordelt på fagene er tallene 2,01 læringsår i matematik, 4,2 læringsår i læsning og 2,1 læringsår i stavning.

For Esbjerg Kommune og LøkkeFonden har det været afgørende at kunne dokumentere DrengeAkademiets resultater, og derfor er alle data blevet analyseret af forskeren, som er uafhængig af Esbjerg Kommune og LøkkeFonden.
LøkkeFonden får i øvrigt altid valideret projektresultater eksternt. Metoden går i sammenhænge, som DrengeAkademiet på flere omgange af personlig og faglig test, som har samme sværhedsgrad, men er forskellige i opgaveudformningen. Læs rapporten om resultaterne fra DrengeAkademiet esbjerg Kommune: http://www.loekkefonden.dk/WP/wp-content/uploads/2017/04/DrengeAkademiet-Esbjerg-Kommune-rapport-om-resultater-Alexander-Forbes-McClellan.pdf

LøkkeFondens DrengeAkademi 2017
Overvældende interesse kendetegner dette års DrengeAkademi,, og dette års hold af drenge har netop modtaget optagelsesbrev. Forberedelserne til DrengeAkademiet er i fuld gang, og vi glæder os til start – og til at skabe optimale rammer for, at 100 drenge genmotiveres for læring og bryder vaner med forventningen om, at de erklæres uddannelsesparate og forankrer sig i uddannelse og arbejde.
Se liveglimt fra et DrengeAkademi: https://www.youtube.com/watch?v=Powf2s8_iuY

Uddannelsesparathed – en intensiv indsats
Vi udbreder vores læringsmetoder på forskellige måder. Nogle kommuner vælger fulde campkoncepter, andre intensive læringsforløb på skoler og kompetenceforløb er også en mulighed. I april måned afsluttede vi kompetenceforløbet: Uddannelsesparathed – en intensiv indsats i Lyngby Taarbæk Kommune. Deltagerne blev bl.a. inspireret på de 7 karaktertræk, betydningen af et dynamisk mindset mm. Inspirationen er blevet omsat til praksis og møder de elever i kommunen, som har brug for et ekstra boost.

”Mere april”
Der er i det hele taget højt aktivitetsniveau i LøkkeFonden. I april måned havde vi også et oplæg på Danmarks Pædagogiske Universitet, som satte fokus på turbolæring, bidrog til uddannelsesdage ved Ungdomsskoleforeningens læringslokomotiver, som er intensive campforløb, som skal igangsættes til september og så er LøkkeFondens Challenge synligt og med fuld fart på – på de danske landeveje.
Ønsket er, at så mange som muligt skal få glæde af den viden, fonden generer. Vi har meget på udviklingstegnebrættet og kigger spændt ind i fremtiden.